Kategorilerim
18 01 2012

..Başlıksız..

Din konusu çok hassas olduğu için çok fazla ayrıntıya girmeden bir şeyler söyleyeceğim. İçimde her ne kadar çok fazla söz olsada yanlışlar üzerine çoğunun içimde kalmasını tercih ediyorum. Sadece iki olaydan bahsetme gereği duydum. İsim vermeden kısaca örnekler üzerinde durmaya çalışacağım. Amacım polemik falan başlatmakta değildir... İlk olarak iki insandan örnek vereyim. Biri kendini din adamı olarak tanıtan birisi. Bir iftiraya uğradığını söyleyerek, kendisine iftira atanlara beddua ediyor. Yani Allah bin bür türlü belalarını versin manasında. Bir başka kişi ise çok geçmişte yaşamış bir filizof ise benzer bir durumda şöyle bir cümle kuruyor onun haksız yere götürüldüğünü söyleyen eşine karşı "Haklı yere götürseler daha mı iyiydi?" Her şeyin Allah'tan geldiğine inandığımız dinimizde. Hayrında şerrinde. Böyle bir öfke niye? Yakışıyor mu? Bir başka konu ise özellikle küçük kızlarla evlenme ve 4 eşliliği savunanlar için. Hep şunu söylerler dinimizce serbest. Bu benim hakkım. Peki madem bu senin hakkın madem buna göre yaşıyorsun sen dinini. O zaman tam anlamıyla yaşa. Yanlış hatırlamıyorumdur umarım ancak Hz. Ebubekir müslüman olmadan önce o bölgenin en zengin tüccarlarından birisi olan kendisi, müslüman olduğu gün tüm malvarlığını fakirlere dağıtmış. Eyy siz alim diye geçinenler, siz kendinizi dev aynasında görüp halkı enayi yerine koyanlar. Siz dini layıkıyla yaşadığını düşünenler. Madem yaşayacaksınız. O zaman oturmayın o havuzlu villalarda. Örnek alacaksanız bir şeyi Hz. Ebubekir'i örnek alın da bende inanayım sözlerinize... ... Devamı

18 01 2012

..Tarifsiz Aşk..

Bu isim koyma işinden yola çıkarak, ne kadar isim bulmada yeteneksiz olsamda. Aşk'a da yeni bir isim bulma zamanı geldiğini düşünüyorum. Şu an insanların ağzına dolanan aşk benim bildiğim, gerçek olan aşk değil çünkü. Hiç bir zaman da öyle olmadı aslında. Herkes bir farklı tarif eder aşkı ama ortak bir yolu vardır. Önemsiz gösterirler onu hep. Çoğu zaman da hevese bağlarlar. Yoo yoo eğer onların dediği aşk ise, illa aşk diyeceklerse heveslerine. Ben yeni bir kelime bulmak istiyorum, gerekirse kendime özgü. Onu söylediğim zaman farkı ortaya çıkmalı. Aşık oldum dediğim zaman bir heves mi acaba diye düşünmemeli. Aşka çok şey diyenle karşılaşmışımdır bu hayatta. En çok bilinenlerden birisi heves olduğu, diğeri ise evliliğin aşkı öldürdüğüdür. Hatta kimileri önce aşık olursun, sonra seversin bile demişti. O hoşlanmak olmuyor muydu? Neyse ama aşk için saçmalık diyenlerle bile karşılaştım. Aşkı bana tarif et diye bir soru sorulsa, neredeyse herkes bir şey söyler. Peki ama yaşanmayan bir şey nasıl tarif edilir? Ha tabi şu da var herkes de aşık olduğunu iddia eder. Ortaokuldayken bir hocam bir gün şöyle söylemişti, Bu hayatta bir dostunuz olabilir, ama aşık olamayabilirsiniz. O sözü kendime rehber edinmiştim uzun bir süre ve gördüm ki gerçekçiliği var. Eğer Leyla ile Mecnun'un yaşadığı aşk ise ben utanırım yaşadıklarıma aşk demeye. Eğer benimkiler aşk ise onlarınkine aşk diyemem asla. Hiç kimse kusura bakmasın ama eğer birisini kalbinize alıp, iki gün veya iki yıl sonra unutuyorsanız onu o aşk değildir, en azından gerçek anlamda değildir. Çünkü aşk bu kadar basit bir şey değildir. Çok ısrar bile etseniz aşık olduğunuza o zaman da derim ki peki sizin ki aşktır. Ben kendime yeni bir kelime b... Devamı

17 01 2012

..Kime Göre Yaşam..

..Kime Göre Yaşam.. |  görsel 1

Bir alttaki yazıyı okuyorum, sonra durup bir daha okuyorum. Yok yok hayal görüyo olmalıyım, dönüp bir daha okuyorum inanamıyorum. Son bir kez daha okuyorum ve şoka girmemek için zor duruyorum. Daha düne kadar "Şimdi herşey günlük, ya bugünü yaşa ya da bir hiç ol" diyen kişi bugün bana "Dünyaya kafa tut, ona kapılma" diyor. Kafanı bir yere mi vurdun Hayrettin, sen böyle konuşmazdın ya. Bir ismin oldu, kişiliğin mi değişti, yoksa sende mi hak vermeye başladın bana. Bu dünya daha doğrusu üzerindekilerin kabul edilmeyecek derecede yaşadıklarını farkettin mi sonunda? İşte şimdi girdin gözüme. Hayatımın özetini çıkarmışsın desem biraz abartı mı olur? En azından düşüncelerim diyebilirim, belki hepsini tam olarak yerine getiremiyorumdur ama bu uğurda çabaladığımı söyleyebilirim. Yinede özenme olayı her insanda var be Hayrettin. Bak ben de Mecnun'a özeniyorum, onun yaşadığı aşka özeniyorum. Özenmemeli miyim? Belki de kendi aşkımı kendim bulmalıyım ne dersin? Sonuçta onun ne hissettiğini asla bilemem öyle değil mi? Evet elimde bir Mecnun örneği var ama neler yaşadığını bilemem ve ben kendi aşkımı kendim yaşayarak öğrenebilirim. Daha ne kadar ileri gidebileceğimi bu konuda bilemiyorum. Ama bu yolda ilerlemekten de korkmuyorum o bir gerçek. Sonu nereye giderse gitsin. Yalnız merak ettiğim de bir nokta var. Ben zaten bunları biliyorum, her ne kadar bana söylemiş gibi olsanda, sanki benim yaptıklarımı yazmışsın gibi geldi bana.  Bu yoldan sapmaya mı başladım beni uyarıyorsun yoksa bir şey mi oldu da bunu belirtme gereği duydun? -Tek bir söz geldi bugün aklıma arkadaşım. Ondan bu kadar isyanlara vurdum kendimi. Hani derler ya belki çoğu insan yaşamıştır, bir çoğu da yaşayacaktır. "Birlikte olmamız doğru değil" diye bir b... Devamı

17 01 2012

..Kendime Öğüt..

..Kendime Öğüt.. |  görsel 1

Arkadaşım, arkadaşım, arkadaşım. Sanadır bu sözüm. Şu hayatta her şey ol ama özenti delisi biri olma. Özenme kimseye. Başkalarının hayatını yaşama asla. Onlara bakıp kurma hayaller. Onların doğrularıyla yaşama. Onların aşkını, onların dostluğunu kendinin gibi görme. Kendine ait bir dünya kur gerekirse en baştan. Mümkünse çocukluğundan başla inşaa etmeye. Eğer kaptırdıysan bu dünyanın hızına kendini. Şimdi hemen başla. Sil bildiklerini. Sil ve baştan başla yaşamaya, öğrenmeye. Yanlışlarını da, doğrularını da sen belirle. Yaşayarak öğren hepsini. Binlerce parçaya bölünse bile kalbin vazgeçme asla sevmekten, çünkü insanlığın en büyük armağanıdır sevgi. Gerekiyorsa bile bile git üstüne. 7 milyar insanın doğru bildiği gerçekten doğru olmayabilir bunu asla unutma. Doğru da değil çoğu zaman, eğer doğru olsaydı dünya bu halde olmazdı. Düşün arkadaşım herşey hakkında gerekirse günlerce, aylarca düşün ve kendin bul doğruyu. Ne olduğu değil önemli olan, olması gerekendir. Sen olanı değil olması gerekeni bul. Onu kendi doğrun olarak belirle. Bırak başkalarını, boşver, başkaldır gerekirse. Gerekirse kafa tut bu dünyaya ve asla vazgeçme ne kendi doğrularından ne de hayallerinden. Ne kadar zor olsada, imkansız gibi görünsede vazgeçme. Özentiye giden yol paradan geçer arkadaşım kulağına küpe olsun. Özenilen insanların hemen hemen hepsi zengin olarak görünenlerdir. Sana işte çizeceğin yoldaki ilk ayrımı söylüyorum. Paranın gittiği yoldan gitme arkadaşım. Parayı düşmanın olarak gör. Para için hiçbir şey yapma. Ne zaman amacı para olarak belirlersen o kadar uzaklaşırsın gerçeklikten. Amaç da budur zaten gerçeklikten uzaklaştırıp, paranın kölesi yapmaktır insanı. Bu tuzağa dü... Devamı

16 01 2012

..Hayrettinler Ola..

..Hayrettinler Ola.. |  görsel 1

Hayrettin kap ordan bir çay bakim bana. Bakma öyle  hayretler içerisinde, sana diyorum. 40 yılda bir şey istedim bir işe yara, hayret bir şey ya:) Kaçışın yok bundan sonra adın bu alışsan iyi edersin:) Şaka bir yana hadi devam edelim konumuza. Hmm nerde kalmıştık. Başlamadık mı daha? Eee aklıma bir şey de gelmiyor. Ne yapacaz Hayrettin. Tükettim mi en sonunda kelimeleri. Hani çay nerde kaldı ya? Yok yok iş gene başa düştü. Neyse gidip alayım bari çay da belki o arada aklıma gelir birşeyler. Yok yok bugünün konusu sensin ona karar kıldım ben. Artık bir birey sayılırsın bak ismin bile var. Kimdir Hayrettin hadi tanıyalım. İlk ne zaman karşılaştık hatırlamıyorum  ama baya uzun zaman oldu. Bir gün boş boş gezinirken sokakların birinde aklıma düştü Hayrettin. O bana anlattı, ben ona anlattım. Çoğu zaman da başkalarının kılığına girdi Hayrettin. Bir türlü söyleyemediğim şeyleri onun sayesinde attım içimden. Cesaret edemediklerimi dillendirmeme sebep oldu, korkularımla yüzleştirdi beni. Acılarımı paylaştı. Bazen çok gevezelik yapsa, ara ara beni güldürse de sokak ortalarında özellikle. İyi çocuktur severim kendisini. Tek derdimiz uygun birisini bulmak ona. O pek yanaşmıyor aşk meşk işlerine ama biliyorum içten içe o da istiyor. Öyle değil mi Hayrettin? Bak bak utandı :) Hayrettin bak senle bir anlaşma yapalım. Sen beni destekle, ben de seni destekleyim. Baktık böyle gidiyoz, tek bir çare kalıyo demektir. Çıkacaz evlilik programına. Diyecez biz iki kişiyiz, yaşı yaşıma , huyu huyuma uygun birilerini arıyoruz. Olmaz mı? Olur ya. Belki vardır biz gibi birileri. Bak ne güzel 2 ayrı çift oluruz. Hem yalnız kalmayız hiç bir zaman. Hem de okeye dördüncü arama sorunumuz kalkar ortadan:) Ne dersin? -Arkadaşım yeter valla günün ... Devamı

15 01 2012

..İsim Bulmak..

..İsim Bulmak.. |  görsel 1

Düşünüyorum düşünüyorum bir sonuca ulaşamıyorum. Düşündükçe daha büyük bir çıkmaza giriyorum. Nasıl bir isim seçmeli, neyle ifade etmeli ki işte bu diyebileyim. Ne ile seslenmeliyim ki sana, sen olduğunu anlayabileyim. Karşı cins ismi olamaz değil mi bak o zaman direk Leyla derdim sana sorun da ortadan kalkardı, hmm acaba mecnun mu desem ama sen biraz gerçekçisin o isimde uymaz ki sana. Bari sen fikrini söyle, yok mu aklında bir şey? Heyy sen, bakma öyle melül melül sana diyorum. Bak hala anlamamazlığa geliyor. -Bana mı diyorsun arkadaşım? -Evet sana diyorum. Sana isim düşünüyorum işte ne diye hitap edeyim de karışmayalım? -Sarhoş musun arkadaşım? -Yoo. O nerden çıktı? -Asıl bu nerden çıktı. Ne isminden bahsediyorsun sen. Hem benim zaten bir ismim var. -Var mı ne ki ismin? -Tabi var. Eduardo Da Silva Marcus Antonius Jull Sezar :) -Bana sarhoş diyene bak hey allahım ya. Birde utanmadan kafa buluyor. -Bulurum tabi arkadaşım. Yıllarca sen birlikte takıl birden bire kalk ben sana isim takacam de. Eski köye yeni adet çıkartıyorsun. Ne gerek var. -Ama öyle deme bak tek tük de olsa yazılarımızı okuyanlar var. Kim kimdir karışmasın. Daha güzel olmaz mı? -O zaman aşkım de bana, canım de, bebeğim de, sevgülüm de. -Töbe töbe oldu olacak evlenelim karı-koca olalım. Ya biz birbirimizden habersiz içtik mi de böyle olduk. -Arkadaşım boşver bunları ya bak ne güzel anlaşıyoz. Yaparız biz sohbetimizi. -Sana arkadaşım mı desem ama onu da sen kullanıyon ki. Karıştı iyice kafam. -Madem isim koymak istiyon arkadaşım. Bak ben sana zaten diyorum arkadaşım. Heh eğer ben sana söylerken diyorsam arkadaşım o zaman sen dinle beni arkadaşım. anladın mı arkadaşım:) -Süper anladım... Bu iş benim boyumu şimdilik aş... Devamı

15 01 2012

..Yaşam mı / Ölüm mü..

Ne yazmalı ki kelimelerle. Ne anlatmalı sevgiliye, hayata, insana dair. Sil baştan yaşanmışlıkları mı yoksa bize masalsı gelen hikayeleri mi? Sizi içine çeken, bir daha çıkmak istemediğiniz bir roman belki de. İçine girip kaybolduğunuz bir şiir. Belki de boş bir sayfa ile anlatmalı her şeyi. Tertemiz, pamuksu bir beyazlığa sahip bir sayfayı asmalı baş köşeye. O anlatmalı istendiğinde hayatın ne kadar güzel olabileceğini ve o anlatmalı istendiğinde ne kadar çabuk kirlenebileceğini. Hayaller dünyasında gezinmeli belki de, rüyalara dalıp uyanmamalı bir daha. Bazı rüyalar korkutucu olsa da, bu dünya daha korkutucu geliyor bana. En korkulu kabuslarınızdan bir çırpıda uyanıp kurtulma şansınız var. Hiç bir zaman o en kötü duruma düşmüyorsunuz. Peki ya dünyada? Sizi kimse uyandırmıyor, kaçarak uzaklaşamıyorsunuz hiç birşeyden. Nereye giderseniz gidin takip ediyor acılarınız da korkularınız da. Belki de ölüm düşündüğümüz kadar korkutucu değildir. Belki de insanın en büyük ödülüdür. Ölüm olmasaydı sonsuza kadar yaşayabilseydik bu dünyada. Her geçen gün daha berbat bir yer haline geldiğini görseydiniz dünyanın. Kabuslarınız bile güzelleşmez miydi? Sonsuza kadar kalp kırıklarıyla, hüzünlerle, acılarla yaşamak fikri. Ölümü daha bir güzel gösteriyor gözümde. Asıl korkulan ölüm sonrası yaşanacaklar olsa da. Korkmamalı bir insan. Çünkü yaptıklarının karşılığıdır alacağın. Her şeyden sen sorumlusundur orada. Peki ya bu hayatta? Bu hayatta masumken hiç cezalandırılmadın mı sanki? Yok yere kimse yakmadı mı canını? Hiç düşmedin mi boşluklara? En temiz sayfalarımızı bile hiç düşünmeden kirletmediler mi? Her geçen gün daha fazla ... Devamı

14 01 2012

..Hayalime..

Bu klip yaklaşık olarak 2-3 yıl öncesine ait. Aslında eskiye dair birşeyler paylaşmayı sevmem. Eski bana kalmıştır ama bunun zamanı gelmedi henüz o yüzden buraya koyayım dedim. Her ne kadar birine ithafen yapmaya çalışsam da bu klip daha çok hayalime oldu. Aslında o gün anladım bu işte fena olmadığımı:) şiir den hiç anlamam yazmayı geçtim, okuyamam bile. Ehh yazılardaki halim zaten ortada vasat altı desem çok da yanlış olmaz. Klipte en iyi olduğum noktaydı sanırım gerçi bunda da 3-5 i geçmedi. Bu son oldu ne yazıkki bunun üstüne bir klip hazırlamak istemedim açıkçası. Kimbilir yarın öbürgün kendime dair güzel bir yazı yazabilmeyi becerirsem ondan da emekli olabilirim:) Devamı

14 01 2012

..Sev Hatalarını..

..Sev Hatalarını.. |  görsel 1

Hiç tekrardan çocuk olmayı istediniz mi? Tüm hatalardan sonra en başa dönmeyi. Bir şansınızın daha olmasını. Hiç şimdiki aklım olsaydı diye başladınız mı bir cümleye? Hayat ne üzerine kurulmuş diye bir araştırma yapılsa bence ilk sırayı hatalar alır. Ben hata yapmam diyen insan ya yalan söylüyodur ya da hiçbir şey yapmıyodur. Bilgisayarlar bile arada hata veriyor :) Ayrıca hata yapmaktan da korkmamak gerekiyor evet hataların sonucu da kötü oluyor genelde. Ama insan acıyla yoğrulmalı, yoğrulmalıki insan olduğunun farkına varsın. Şu an aklınızdan geçen tüm düşüncelerinizin, sevdiğiniz sevmediğiniz her şeyin temelinde hatalarımız yatmıyor mu? Kısacası hepimiz yaşayarak öğrenmiyor muyuz? Bunun peşi sıra peki kaçımız hatalarımızdan ders çıkarıyoruz sorusu geliyor akla. Aman boşverin kim uğraşacak bununla. İçinizden ne geliyorsa onu yapın. Eğer seviyorsanız yaptığınız hatayı bir kez daha yapın. Eğer hatalarımdan ders çıkarsaydım, sanırım küserdim aşka. Çünkü en büyük hatalarım birilerini sevmekle oluştu. Ne yani şimdi hatamdan ders çıkarayım diyip, sevmekten vaz mı geçmeliyim? Ben hatalarımla oldukça memnunum sizde memnun olun. Unutmayın yaşanan her gün size bir şey katar. Çoğu zaman farketmesek bile... Az önce salepten ağzım yandı :) yani neymiş ne kadar sevsen de az az içmen gerekiyormuş :) ama tadı güzel iç gitsin, salepin özelliği değil midir hem ağzı yakmak... Devamı

14 01 2012

..Yazıları Yazana-2..

Demek kış geldi he gönlüne. Bunu birde iyi bir şey gibi yazmış. Arkadaşım kışın gelmesinin neresi iyi? Kutuplardan haberin yok sanırım senin? Yüzyıllardır karla kaplı. Donmuş ayrı bir dünya gibi. Öyle olursan ne olacak? Hani o çok sevdiğin duyguların var ya, hani her seferinde dile getirdiğin seni sen yaptığına inandığın duyguların ya sonsuza kadar donarsa? Göz yaşların kurumadı belki ama ya donup bir daha akmazsa o zaman ne olacak hiç düşündün mü? Sen, sen olmaktan çıkmayacan mı o zaman? O zaman gelse bile sevdiğin senin duyguların donuk olduğu için sen donuk olduğun için farkedemeyecen haberin var mı? Hepsinden öte arkadaşım söylememek içn çok tuttum kendimi de  bir kez daha seversen ne olacağını biliyor musun? -Evet biliyorum. -Sen burda mıydın? Arkadaşım ne zaman geldin en son bulaşık yıkıyodun. -Hey allahım ya sen benden ayrı hareket edebiliyon mu birde soruyo. İyice şizofrene bağladın he. Hem sen gene ne atıp tutuyorsun bakayım. -Eee şey -Ney. Du bir okuyayım şunu. Hmm. Çekil bakim şurdan kalk kalk. Eğer sürerse sonsuza kadar kışım. Demekki aşka dair bana kalan bir şey kalmamıştır. Onun dışında aşkın erişemeyeceği kalpte yoktur. Ne kadar donmuş olsada, ne kadar karanlık olsada erişir mutlaka. Eğer varsa O bir dokunuşuyla canlandırır beni, geriside önemli değil. Son olarak da şu seversen bir daha ne olacak konusuna gelirsem. Evet muhtemelen ölürüm. Ama sende biliyorsun bu ölümün ne anlama geldiğini. Ölürsem eğer onsuz yaşayamamaktan değil, onunla yaşayabilmek için ölürüm. Tıpkı mecnun gibi...     Not: Bakırköyden gelmesin kimse. Ben iyiyim.. :) ... Devamı